Otsikko
Ruotsalaisten torttukohun innoittamana olen aprikoinut minkälainen maailmamme olisi nyt, jos natsit olisivat voittaneet sodan? Onko kirjallisuudessa esimerkejä…

Kysytty

Ruotsalaisten torttukohun innoittamana olen aprikoinut minkälainen maailmamme olisi nyt, jos natsit olisivat voittaneet sodan? Onko kirjallisuudessa esimerkejä jonkun muunkin samalta tiimalta? Itse heitän villlin arvauksen, että meillä olisi paljolti nykymuotoinen EU, mutta tiukassa saksan johdatuksessa. Miten on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun etsii asiasanalla "vaihtoehtohistoria" kirjaston tietokannasta löytyy pari tähän asiaan liittyvää kaunokirjallista teosta, esim, Philip K. Dick: Oraakkelin kirja sekä Robert Harris: Kolmannen valtakunnan salaisuus. Tietokirjojen puolella löytyy Entäs jos... lisää vaihtoehtoista Suomen historiaa.