Ruoholahdenkatu 4:ssä toimi Kantaravintolat Oy:n omistama Riverboat musiikkibaari vuodesta 1987 eteenpäin 1990-luvun alkuvuosiin. Samassa osoitteessa toimi…

Kysytty

Ruoholahdenkatu 4:ssä toimi Kantaravintolat Oy:n omistama Riverboat musiikkibaari vuodesta 1987 eteenpäin 1990-luvun alkuvuosiin. Samassa osoitteessa toimi tätä ennen Kantakrouvi Ruoholahti, ja myös jazzravintola Groovy 1977-86. Riverboat Musiikkibaarin jälkeen paikassa jatkoi vielä uudestaan Kantakrouvi Ruoholahti. Minä vuonna mahtoi Riverboat Music BAr lopettaa tällä nimellä toimintansa, löytyisikö esim Helsingin Sanomien tapahtuma-arkistoista ns "viimeistä merkintää" 1990-luvun alkuvuosilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomien aikakonetta tutkimalla löytyy jonkin verran tietoa. Riverboat mainosti lehdessä edullisia juomatarjouksiaan vielä 13.3.1992. Samana vuonna, jossakin vaiheessa yrittäjä vaihtui ja Riverboatin jälkeen toimi Ruoholahdenkatu 4:n tiloissa "kauhuravintola" Horror Club ainakin jo loppuvuonna 1992.

15.12.1992 paikka mainosti Stephen King -viikollaan esittävänsä Kingin kirjoihin perustuvia elokuvia. 8.1.1993 Horror Clubin illassa oli tulennielentää, jättiläiskuristajakäärme-esitys ja hirttoshow. Puolenyön maissa päästettiin irti kahlekuningas Mr. Halonen. 25.1.1992 alkaen vietettiin Dracula-viikkoa. Horror Clubin musiikkikeikoista oli ilmoituksia vielä vuoden 1993 aikana, viimeisin aikakoneen hakukoneella löytynyt 20.8.1993. Hiukan epätavallinen ravintolakonsepti ei tainnut kantaa paria vuotta pitemmälle. Jäljet Horror Clubista aikakoneella etsien päättyivät tähän.