Otsikko
Ristinnaulittiinko Jeesus samalle paikalle missä Abrahan meinasi uhrata poikansa IIsakin?

Kysytty

Ristinnaulittiinko Jeesus samalle paikalle missä Abrahan meinasi uhrata poikansa IIsakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Isossa raamatun tietosanakirjassa kirjoitetaan:
"Golgata on koko kristikunnalle suuri uhri- ja sovituspaikka. Aabraham uhrasi Iisakin eräällä läheisellä vuorella, ja samalla tavalla Jumala antoi tällä paikalla ainokaisen Poikansa kuolemaan voittaakseen takaisin kadotetun maailmansa." (Iso raamatun tietosanakirja, osa 1)