Otsikko
Resepteissä (ulkomaisissa) on usein aineksena "kosher salt". Mitä se oikein on? Onko tavallinen suola lähellä vai miten sen voi korvata?

Kysytty

Resepteissä (ulkomaisissa) on usein aineksena "kosher salt". Mitä se oikein on? Onko tavallinen suola lähellä vai miten sen voi korvata?

Vastaus

Vastattu

Kosher salt on karkeaa suolaa, joka on yleensä kaivettu suolakaivoksista. Siihen ei myöskään yleensä lisätä mitään lisäaineita, kuten jodia. Rakenteensa vuoksi kosher-suolassa on ilmeisesti vähemmän natriumia kuin muissa suolatyypeissä. Kosher-suolaa käytetään lähinnä Pohjois-Amerikassa, Euroopassa se ei ole kovinkaan yleistä. Euroopassa käytetään laajemmin merisuolaa, jolla kosher-suolan voinee useimmissa resepteissä korvata.

Lähteet:

Seasalt.com - What is Kosher Salt, katsottu 1.8.2022

Tastecooking.com - The Kosher Salt Question, katsottu 1.8.2022