Otsikko
Radiomainnonnan kirjoja ym.? Aloittelen työtä ja tarvitsisi koota ensin yleisesti matskua radiomainonnasta.

Kysytty

Radiomainnonnan kirjoja ym.? Aloittelen työtä ja tarvitsisi koota ensin yleisesti matskua radiomainonnasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaviitteitä saat kansallisbibliografiasta (eli Fennicasta). Siihen pääsee kirjastojen internetmikroilla yleisten kirjastojen aloitussivulta www.kirjastot.fi valitsemalla yläpalkista Kirjastot, ja esiin tulevalta sivulta oikeasta reunasta Linnea-tietokannat, seuraavaksi Yhteydet, ja sitten pitkän luettelon lopusta Fennica. Fennicassa haku kannattaa tehdä sanahakuna, jossa on katkaisu (ilmaistaan kysymysmerkillä), jotta kaikki taivutusmuodot tulevat mukaan: radiomainon? Viitteitä tulee 16, joukossa esim. Radiomainonnan opas (1988) ja Mainonnan ABC käsikirja (2003).
Vastaavanlainen haku kannattaa tehdä myös Linnean Arto-tietokannasta, josta saa artikkeliviitteet.
Opinnäytetyötä varten kannattaa perehtyä Kirjastot.fi-sivun yläpalkista avautuvaan Tiedonhaku-sivuun ja varsinkin sen osioon Verkkotiedonhaun perusteita.