Otsikko
Pystyykö Vaasan kaupunginkirjaston henkilökunta tekemään tiedonhaun opinnäytetyötäni varten? Maksaako se? Miten asiassa tulee toimia?

Kysytty

Hei!

Pystyykö Vaasan kaupunginkirjaston henkilökunta tekemään tiedonhaun opinnäytetyötäni varten? Maksaako se? Miten asiassa tulee toimia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voidaan ajatella, että tiedonhaun tekeminen kuuluu olennaisena osana tutkimuksen teon opettelua. Oman oppilaitoksesi kirjasto tarjoaa tiedonhaun opetusta ja ohjausta juuri tutkielmantekijöitä silmälläpitäen, ohessa linkki lisätietoihin:
http://www.puv.fi/fi/kirjasto/tiedonhankinnanopetus/
Voit tehdä myös Vaasan kaupunginkirjaston verkkokirjastossa tiedonhakua
http://verkkokirjasto.vaasa.fi/Vaasa?formid=find2&sesid=1239704845&ulan…
Voit laittaa asiasanakenttään hakusanaksi lapsettomuus, jolloin saat tulokseksi joukon teoksia, joista voit sitten valita sinulle sopivimmat.
Voit toki jättää tiedonhakupyynnön kaupunginkirjaston tietopalvelutiskeille. Tiedonhaku ei maksa mitään. Aihettasi lähinnä olisi pääkirjaston luonnontieteet- ja tekniikka-osasto. Tiedonhakua voi halutessasi laajentaa kattamaan kaikki Suomen kirjastot (voit tehdä kaukolainapyyntöjä kirjoihin, joita ei ole Vaasassa) sekä lehtien artikkelitietokantoihin.