Pidän Faulknerin väkevästä tyylistä ja etelävaltioiden kuvauksista, samoin Morrisonin Paratiisista ja Steinbeckin Taipumattomasta tahdosta. Vargas Llosan…

Kysytty

Pidän Faulknerin väkevästä tyylistä ja etelävaltioiden kuvauksista, samoin Morrisonin Paratiisista ja Steinbeckin Taipumattomasta tahdosta. Vargas Llosan vihreä talo oli myös mieluista luettavaa.
Mitä vastaavia kirjoja (vahva tyyli, yhteiskunnalliset tai rodulliset ristiriidat) suosittelisitte?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia eri aikoina kirjoitettuja eri puolille maailmaa sijoittuva romaaneja, jotka saattaisivat osua luonnehdintaasi. Romaanit ovat klassikkoja tai perinteiseen kertovaan tyyliin kirjoitettuja uudempia teoksia, tulevia klassikkoja kenties?

Lisää samantyylisiä teoksia löydät Vaski -kirjastojen aineistotietokannasta https://vaski.finna.fi/ esim. asiasanoilla yhteiskunnalliset romaanit ja rotusyrjintä.

Kuin surmaisi satakielen / Harper Lee ; suomentanut Maija Westerlund.
Gummerus, 1961

Pimeyden sydän / Joseph Conrad ; Suom. Kristiina Kivivuori.
Hki, 1968.

Valkoinen, kuiva kausi / André Brink ; suomentanut Seppo Loponen.
WSOY, 1981.

Keskiyö hyvän ja pahan puutarhassa / John Berendt ; suomentanut Seppo Loponen.
WSOY, 1997.

Matkalla kotiin / Yaa Gyasi ; suomentanut Sari Karhulahti.
Otava Kirjapaino, 2017