Perustiedot Mirjami Lähteenkorvasta ja hänen tuotannostaan. Lyhyesti silti.

Kysytty

Perustiedot Mirjami Lähteenkorvasta ja hänen tuotannostaan. Lyhyesti silti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirsti Mirjami Lähteenkorva, 1904 - 1968, s. Heinolassa. Yo Käkisalmen yhteiskoulu, kansak.op. Helsingin ylioppilasseminaari. Kansak.opettaja Käkisalmi v:een 1939, Vaasa 1940-67, tuntiop. Vaasan käytännöllinen naisopisto 1940-67.
Tuotanto:
Hiljainen tukous. Uskonnollisia runoja 1945
Raamatun maa. Uskonnollisia runoja 1946
Savisydän. Runoja 1952
Lasinen kirkko. Runoja 1958
Kuin kukat ja linnut. Valikoima runoja, toim. Kastehelmi Karjalainen 1968.
Pilvi täynnä pisaroita. Valitut runot, toim. Anna-Maija Raittila 1979
Lisäksi Lähteenkorva on koonnut valikoiman suomalaista uskonnollista runoutta nimellä Kimalteleva tomu, 1947.

Lähde: Suomen kirjailijat 1945-1980. SKS 1985.

35 ääntä

Kommentit

Tapani Nuutinen on säveltänyt Kirkossa-nimisen kappaleen, jonka sanat ovat Mirjami Lähteenkorvan. Populisti Mikko Alataso on samalla sävelmällä tehnyt omakseen mainitun Jippii-kappaleen.

Kuka on kirjoittanut runon -Maria puutarhassa.
Onko Mirjami Lähteenkorva

Lähteenkorvan Raamatun maa -kokoelmaan sisältyy runo Maria Magdaleena puutarhassa - lienee tämä?

Kiitos tiedosta. Tekijä löytyi. On tärkeä kun on CD:stä kyse.
Marttyyrien Ääni-työn tukemiseksi : Rakkauden hinta.
Kiitos!