Otsikko
”Pellava kaunis koottava on, siinä on puuha puuttumaton, rihmaksi viimein kehräämme sen, kankaaksi laittelemme..” Mikä laulu? En löydä netistä, muistan…

Kysytty

”Pellava kaunis koottava on, siinä on puuha puuttumaton, rihmaksi viimein kehräämme sen, kankaaksi laittelemme..”
Mikä laulu? En löydä netistä, muistan lauletun koulussa 70-luvulla, alkujaan ehkä ruotsalainen viisu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pellava kaunis koottava on -niminen laulu löytyy ainakin näistä koulun laulukirjoista:

Anttila, Maija: Tule leikkimään. [1973]

Lasten laulu- ja leikkikirja alakouluille : säestyksineen. [2. painos, 1942).

Saatavuustieto Vaski-kirjastoista: Anttila ja Lasten laulu...

1 ääntä

Kommentit

"Pellava kaunis koottava on" ei ole laulun nimi, vaan alkusanat. Julkaisuissa laulun nimi on "Pellava" tai "Pellavatyössä" tai "Pellavankorjuu". Suomenkielisissä sanoissa on pieniä eroja eri julkaisuissa. Laulu on alun perin ruotsalainen kansanlaulu "Nu ska vi skörda linet idag" tai "Nu ska vi skörda linet" tai vielä lyhyemmin "Skörda linet".