Paljonko kello oli Yhdysvalloissa kun silloinen presidentti Bush kuuli syyskuun 11. päivän iskuista?

Kysytty

Paljonko kello oli Yhdysvalloissa kun silloinen presidentti Bush kuuli syyskuun 11. päivän iskuista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

MSNBC-palvelusta löytyy uutisvideo haastattelusta, jossa presidentin avustaja Andy Card kertoo hetkestä, jolloin George W. Bush saa tiedon terrori-iskusta. Presidentti oli tuolloin vierailulla Emma E. Bookerin koulussa. Hän oli jo saanut tiedon ensimmäisestä koneesta, joka törmäsi  World Trade Center -torniin, mutta esimmäisessa tiedonannossa ei vielä tiedetty hyökkäyksen vakavuutta. Kun presidentti oli osallistumassa keskusteluun oppilaiden kanssa, tuli tieto siitä, että toinenkin kone on iskeytynyt toiseen torniin ja että kyse on hyökkäyksestä. Tämän tiedon avustaja kuiskaa videolla presidentin korvaan, https://www.msnbc.com/msnbc-news/watch/bush-advisor-recalls-telling-bus…

Wikipedian Emma E. Booker -koulusta kertovassa artikkelissa kerrotaan, että presidentin avustaja kuiskasi musertavan tiedon presidentille klo 9:05 sikäläistä aikaa, https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_E._Booker_Elementary_School.

Ensimmäinen viesti oli siis ennen tuota hetkeä, mutta en löytänyt lähteitä, joissa sen tarkka aika olisi mainittu.