Palautin eilen kirjan myöhässä ja sakko on 0,20 senttiä. Sitä ei näköjään voi maksaa verkkomaksuna. Tulenko maksamaan sen kirjastoon vai miten menettelen?

Kysytty

Hei, palautin eilen kirjan myöhässä ja sakko on 0,20 senttiä. Sitä ei näköjään voi maksaa verkkomaksuna. Tulenko maksamaan sen kirjastoon vai miten menettelen?

Vastaus

Vastattu

Helmet.fi -sivustolla lukee seuraavasti: "Helmet.fi:n käyttämässä Bambora Payformin järjestelmässä ei ole rajoituksia maksujen suuruudelle, mutta pankeilla tai korttiyhtiöillä saattaa olla omia rajoituksia. Tarkista nämä omasta pankistasi tai maksukortin myöntäjältä."

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Usein_kysyttya/Usein_kysyttya__verkkomaksaminen(51687)

Voit myös maksaa myöhästymismaksun minkä tahansa HelMet-kirjaston asiakaspalvelussa. Kortilla voi maksaa kaikissa kirjastoissa. Käteismaksumahdollisuus kannattaa tarkistaa etukäteen Helmet.fi -sivustolta, sillä useimmissa alueen kirjastoissa ei voi maksaa käteisellä.