Päivää,yritän löytää tietoja lehdestä nim. Rintamamies,koska haluaisin saada edes paappani hautausilmoituksen äidilleni hän on 76v. ja hänellä ei ole ollut…

Kysytty

Päivää,yritän löytää tietoja lehdestä nim. Rintamamies,koska haluaisin saada edes paappani hautausilmoituksen äidilleni hän on 76v. ja hänellä ei ole ollut valokuvaa isästään.Onko kyseistä lehtä ollut olemassa ja koska.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Vuosina 1930-1944 on Tampereella ilmestynyt Rintamamies-niminen lehti, jota julkaisi Vapaussodan rintamamiesten Liitto. Mahtaisiko tämä olla kysymäsi lehti? Vaasan kaupunginkirjastosta ei tuota lehteä anakaan kortiston / varastolehtitietokannan mukaan löydy, mutta sen sijaan kyllä esim. Oulun yliopistin kirjaston kokoelmista. Ota yhteyttä Maat ja kulttuurit -osastoomme p. 3253537 ja keskustele heidän kanssaan voisiko ko. lehdestä tehdä kaukolainapyynnön. Useimmiten kyllä kirjastot toimittavat lehdistä vain kopioita, jotka saattavat olla melko hintaviakin.

yt

Leena Salminen