Päästetäänkö jäässä olevat nesteet esim. jäädytetty vesipullo lentokentän turvatarkastuksesta läpi Euroopassa? Näin tehdään yhdysvalloissa

Kysytty

Päästetäänkö jäässä olevat nesteet esim. jäädytetty vesipullo lentokentän turvatarkastuksesta läpi Euroopassa? Näin tehdään yhdysvalloissa

Vastaus

Vastattu

Hei

Finavian ohjeistuksen mukaan jäätyneitä nesteitä ei saa kuljettaa käsimatkatavaroissa. Jäätyneet nesteet noudattavat nesteiden käytäntöjä matkatavaroissa. Ohjeistus on yhdenmukainen EU:n alueella.