Pääseekö Libbyn kautta lukemaan myös aikakauslehtiä netissä? Erityisesti Novita kiinnostaa. Sovelluksen kautta ei löytynyt.

Kysytty

Hei, pääseekö Libbyn kautta lukemaan myös aikakauslehtiä netissä? Erityisesti Novita kiinnostaa. Sovelluksen kautta ei löytynyt.

Vastaus

Vastattu

Libby-sovellus on tarkoitettu e-kirjojen ja e-äänikirjojen lukemiseen ja kuuntelemiseen. Helmet-kirjastojen tarjoamista aineistoista voit Libbyn avulla lukea ja kuunnella OverDrive-palvelun ulkomaisia äänikirjoja kirja e-äänikirjoja.
Kirjasto tarjoaa etäkäyttöön sekä kotimaisia että ulkomaisia verkkolehtiä. Ulkomaisia verkkolehtien palvelu on nimeltään PressReader ja siihen olemassa myös mobiilisovellus. Sitä voi käyttää myös verkkosovelluksena. PressReaderin kautta voit käyttää myös ulkomaisia käsityölehtiä.
Toinen kirjaston tarjoama etälehtikokoelma on kotimainen ePress. Siitä ei ole mobiilisovellusta.  EPress ei sisällä Novitaa, mutta esimerkiksi Suuri käsityölehti on sen kautta käytettävissä.

Kaikki Helmet-kirjaston tarjoamiin etäkäyttöisiin verkkoaineistoihin (myös mobiilisovelluksiin) kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja siihen liittyvällä pin-koodilla.

Lisätietoa:
https://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto