Paahdetun sipulin valmistusohje? Paahdettu sipuli on suosittu retkeilijöiden keskuudessa, useita viitteitä ao. keskustelusivuilla, mutta ei valmistusohjetta.

Kysytty

Paahdetun sipulin valmistusohje? Paahdettu sipuli on suosittu retkeilijöiden keskuudessa, useita viitteitä ao. keskustelusivuilla, mutta ei valmistusohjetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paahdetun sipulin ohjetta on joillakin keskustelupalstoilla mietitty ja monet keskustelijat ovat päätyneet samaan valmistustapaan: sipulit leikataan halutun kokoisiksi, kieritetään vehnäjauhoissa ja paistetaan öljyssä.

Sipulia voi myös kuivata esim. uunissa. Kuivauksesta löytyy oppaita, esim. Sigri Sahlin: Kuivata ja syö hyvin.

Oppaassa annetaan sipulin kuivausohje: sipuli viipaloidaan poikittain, ei ryöpätä, maksimi kuivauslämpö 40 C, kuivausaika 4-6 tuntia.

13 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vastausta muutettu toimituksessa.

Miksi pitää olla jauhoja vehnä