Ovatko californian pölyttäjä pörriäiset vaarassa joutua thc-addikteiksi kannabiksen vapauttamisen seurauksena?

Kysytty

Ovatko californian pölyttäjä pörriäiset vaarassa joutua thc-addikteiksi kannabiksen vapauttamisen seurauksena?

Vastaus

Vastattu

Suomen Mehiläishoitajain Liitossa on perehdytty mehiläisten hoitoon Suomessa. Kirjastonhoitaja neuvoo kysyjää kääntymään heidän puoleensa, ks. https://www.mehilaishoitajat.fi/

Mehiläiset Kaliforniassa tuottanevat hunajaa, jonka koostumus vaihtelee ympäristön kasvien mukaan. Yhdysvaltalainen kollegamme löysi meille artikkelin, joka suoraan vastaa kysymykseen mehiläisistä ja THC -stä eli Bees and cannabis by Sharon Schmidt osoitteessa

https://www.beeculture.com/bees-and-cannabis/

Lyhyesti sanottuna:

First, it appears that bees cannot experience altered neurophysiology as a result of exposure to cannabis given that they have no neuroreceptors for the chemical it contains.

2 ääntä

Kommentit

Eivät ole vaarassa. THC ei ole riippuvuutta aiheuttava yhdiste. Lisäksi sen päihdyttävän vaikutuksen saavuttamiseksi se täytyy dekarbokayloida esim. Polttamalla tai lämmittämällä.