Ottaako mikään kirjasto vastaan kirjalahjoituksia yksityisiltä henkilöiltä?

Kysytty

Ottaako mikään kirjasto vastaan kirjalahjoituksia yksityisiltä henkilöiltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kokoelmaohjelman mukaan kirjastot ottavat lahjoituksina vastaan harkinnan mukaan sellaista tarvitsemaansa aineistoa, jota niillä ei ole omissa kokoelmissaan. Ensimmäiseksi kannattaa soittaa lähimpään kirjastoon ja kertoa minkälaisia kirjoja haluaa lahjoittaa. Kirjojen pitäisi olla hyvin lainaan meneviä ja puhtaita.

Henkilöt, jotka haluaisivat lahjoittaa vanhempaa aineistoa, voivat ottaaa yhteyttä Pasilan seudulliseen HelMet-kirjavarastoon.