Osallistun tänä vuonna Helmetin lukuhaasteeseen ja tarvitsisin yhteen kohtaan suosittelun kirjastonhoitajalta. Olen kuitenkin antisosiaalinen enkä tykkää…

Kysytty

Hei,

Osallistun tänä vuonna Helmetin lukuhaasteeseen ja tarvitsisin yhteen kohtaan suosittelun kirjastonhoitajalta. Olen kuitenkin antisosiaalinen enkä tykkää keskustella ihmisille kasvokkain, joten kysyn tällä tavalla sähköisesti suositusta, jos joku kirjastonhoitaja vaikka näkisi tämän.
En lähtökohtaisesti tykkää kauhean viihteellisestä lukemisesta, mutta olen kokenut lukublokkia jo muutaman vuoden, joten kevyempi mukaansatempaava tarinakin passaisi. Minulle merkityksellisiä kirjoja ja kirjoittajia ovat mm: Thomas Bernhard, Svetlana Aleksijevitsin Neuvostoihmisen loppu, venäläiset klassikot, Daniil Harms, Borges, Täällä Pohjantähden alla, Thomas Mannin Taikavuori, Marcel Proust, suomalaisista vaikka Tommi Kinnunen ja Juha Hurme. Yhteiskunnalliset aiheet kiinnostavat, lukisin myös mielelläni enemmän naisten kirjoittamia tekstejä. Jos vaikka nuo auttaisivat Suosittelijaa. Voi olla myös jotain ihan muunlaistakin!

Kiitos vaan!

Vastaus

Vastattu

Tässä ensi hätään mieleen tulleita kirjoja tutkittavaksi:

-Blomqvist, Anni : Myrskyluodon Maija-sarja (5 osaa)

-Salminen, Sally : Katriina (Salminen oli Blomqvistin pikkuserkku, kuvauskohde sama, mutta käsittelytapa erilainen)

-Haley, Alex : Juuret  (orjuus)

-Mitchell, Margaret : Tuulen viemää 1-2

.Kanto, Anneli : Rottien pyhimys

-Maupassant, Guy de : Koru ja muita novelleja

-Pekkanen, Toivo : Ihmisten kevät

-Tikkanen, Märta : Emma ja Uno : rakkautta tottakai

-Waltari, Mika : Nainen tuli pimeästä