Osaisitko suositella minulle jotain hyvänä pidettyä aborttivideota joka saisi aikaan keskustelua? Etsin videota etiikan esitelmän tueksi. Olen tutkinut…

Kysytty

Osaisitko suositella minulle jotain hyvänä pidettyä aborttivideota joka saisi aikaan keskustelua? Etsin videota etiikan esitelmän tueksi. Olen tutkinut aborttia eettisistä näkökulmista ja tarvitsisin videon joka olisi sopiva 9 -luokkalaisille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aborttia ja etiikkaa käsitteleviä videoita löytyy yleisistä kirjastoista muutama. Kysy saisiko lähikirjastostasi joko suoraan taikka kaukolainaksi joitakin seuraavista:

*Abortti (ohj. Frances B.N. Ommanney, julkaisija Suomen kunnallispalvelu, 199?) - aiheena abortti, vammaisuus, etiikka, uskonnot
*Valintoja (ohj, Irma Silvennoinen, julkaisija Opetushallitus, 1994) - abortista kertova dramatisoitu dokumentti, jossa aineistona käytetty abortin kokeneiden naisten kirjeitä.
*Abortti (tuotanto Central TV, julk. Suomen kunnallispalvelu, 1997) vammaisuus abortti etiikka

En pysty videoita näkemättä arvioimaan sopivatko ne 9-luokkalaisille, mutta jo julkaisija kertoo sen että liikutaan asia- ei sensaatiotasolla.