Oppilaani valitsi romaanityöhön Kirsi-Marja Niskasen Lätkäjätkiä, onhan hän sellainen itsekin. Kokonaisuuteen kuuluu myös etsiä kahdesta eri lähteestä tietoa…

Kysytty

Oppilaani valitsi romaanityöhön Kirsi-Marja Niskasen Lätkäjätkiä, onhan hän sellainen itsekin. Kokonaisuuteen kuuluu myös etsiä kahdesta eri lähteestä tietoa kirjailijasta, kertoa ne omin sanoin sekä tehdä oikeaoppiset lähdemerkinnät. Nyt vain näyttää siltä, ettei kyseisestä kirjailijasta löydy tietoa ainakaan nopeiklla ha'uilla. Mahtaisiko teillä olla vinkkejä, mistä saisi 7.-luokkalaiselle edes yhden toimivan lähteen tästä kirjailijasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirsi-Marja Niskasesta on todellakin hyvin niukasti tietoa. Kirjailijasta on kysytty aiemminkin tässä palvelussa. Linkki vastaukseen, jossa on tietoa kahdesta artikkelista, jotka ovat vastauksen mukaan kirja-arvosteluja.

Suomalaisen kirjallisuuden verkkopalvelu Kirjasampokaan ei sisällä kirjailijasta varsinaista elämäkertatietoa. Toki sieltä selviää syntymäaika ja -aika, asuinpaikka, ammatti ja teokset.

Ismo Loivamaan kirjassa Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 9 (Avain, 2013) käsitellään teokset Lätkäjätkiä ja Vastaamatta jääneet puhelut, mutta kirjailijasta itsestä ei ole tietoja. Kirja on lainattavissa Keskikirjastoista Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita. 9 | Keski-kirjastot | Keski-Finna.

0 ääntä

Kommentit

Onpa erikoinen asiasanoitus. Etunimet ja sukunimi erikseen, vaikka kysymys ei liity nimien alkuperään tai vastaavaan.