Opiskelen terveydenhoitajaksi, syksyllä alkaa kolmas vuosi. Perjantaina on pääsykoe toiseen ammattikorkeakouluun osteopatian alalle, johon haetaan…

Kysytty

Opiskelen terveydenhoitajaksi, syksyllä alkaa kolmas vuosi. Perjantaina on pääsykoe toiseen ammattikorkeakouluun osteopatian alalle, johon haetaan opiskelijoita kahden vuoden välein. Kysymys: Jos pääsen opiskelemaan osteopatiaa niin pystynkö varaamaan paikan ja kahden vuoden päästä kun oma alani loppuu niin aloittaa osteopatiaa? Eli opiskelisin terveydenhoitajaksi ensin sitten jatkaisin ilman pääsykoetta osteopatian koulutusohjelmaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ota yhteyttä siihen oppilaitokseen, johon olet hakemassa ja selvitä onko opintojen lykkääminen mainitsemastasi syystä mahdollista. Opintojen lykkäämiseen vuodella tai kahdella vuodella vaaditaan usein painava syy, joka voi olla esimerkiksi raskaus, pienen lapsen hoitaminen kotona, sairaus tai toisen oppilaitoksen tutkinnon suorittaminen. Syyt voivat kuitenkin vaihdella kouluittain. Varmista siis asia suoraan oppilaitoksesta, johon olet hakemassa.