Otsikko
Opiskelen muistihoitajaksi ja teen 10-sivuisen tehtävän ryhmästä muistisairaille. Ryhmässä on keskestelua/muistelua ja voimistelua. Tarvitsisin TEORIApohjan…

Kysytty

Hei!
Opiskelen muistihoitajaksi ja teen 10-sivuisen tehtävän ryhmästä muistisairaille. Ryhmässä on keskestelua/muistelua ja voimistelua. Tarvitsisin TEORIApohjan. Mistä se helposti löytyisi? En ole ennen tehnyt vastaavaa"tutkimusta".
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Perusteellinen muistisairauksia käsittelevä teos on Muistisairaudet / toimittajat Timo Erkinjuntti, Anne Remes, Juha Rinne, Hilkka Soininen. Duodecim, 2015. 2. uud. p.
Muistisairaan kuntoutusta käsittelevät esimerkiksi
Muistisairaan kuntouttava hoito / Merja Hallikainen, Riitta Mönkäre, Toini Nukari, Marjo Forder (toim.). Duodecim, 2014. 1. p.
Hohenthal-Antin, Leonie: Muistellaan : luovat menetelmät muistisairaiden tukena. | PS-kustannus, 2013.
ja Kuntoutuksen sanakirja muistihäiriö- ja dementiatyöhön / [toimittaneet] Sirpa Granö, Sirkkaliisa Heimonen, Jari Koskisuu. Alzheimer-keskusliitto, 2006.
HelMet –haulla ”muistisairaudet” ja ” kuntoutus muistisairaudet” saat joukon relevanteilta näyttäviä viitteitä, joista uskon löytyvän tarvitsemasi teoriapohja.