Opiskelemme amk-tasolla nuoriso-ja vapaa-ajanohjaajiksi.Teemme päättötyötä nuorten päihteiden käytöstä. Millaistakohan materiaalia löytyisi? Tutkimuksemme…

Kysytty

Hei!Opiskelemme amk-tasolla nuoriso-ja vapaa-ajanohjaajiksi.Teemme päättötyötä nuorten päihteiden käytöstä. Millaistakohan materiaalia löytyisi?
Tutkimuksemme aiomme toteuttaa Tampereella Ja Rovaniemellä.Onkohan näissä kaupungeissa tehty vastaavia tutkimuksia ja löytyisikö niistä kirjallisuutta?
Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Verkossa on paljon eri kirjastojen tietokantoja, joten voitte itsekin etsiä materiaalia niistä. Tampereen kaupunginkirjaston tietokanta on osoitteessa http://kirjasto.tampere.fi:8000/ Valitkaa kohta haku ja esiin tulee hakulomake. Pudotusvalikosta voi valita kohdan asiasana ja viereiseen hakukenttään kirjoittaa nuoret.Seuraavasta pudotusvalikosta pitää valita edelleen kohta asiasana ja kirjoittaa hakukenttään päihteet. Hae-painikkeesta käynnistetään haku ja vastaukseksi saadaan sopivia viitteitä. Rovaniemen kirjaston aineistotietokanta toimii samalla tavalla ja se löytyy osoitteesta http://www.rovaniemi.fi/aurora/ Verkossa on myös Nuorisotiedon kirjasto, joka on nimenomaan erikoistunut keräämään kokoelmiinsa nuorisoa koskevaa kirjallisuutta, lehtiartikkeleita ja tutkimuksia. Nuoristotiedon kirjasto löytyy osoitteesta http://www.alli.fi/kirjasto/ Sieltä löytyy linkki aineistotietokantaan, josta voi tehdä hakuja joko hakusanoilla tai selata tietokantaa suoraan asiasana-kohdasta. Päihteistä löytyi runsaasti viitteitä. Kirjallisuutta voi lainata ja artikkeleista saa kopioita (1 mk/sivu).