Otsikko
Önskar gärna recensioner om operan La Boheme som hade premiär vid Finlands Operan den 19 januari 2008. Hittar ingenting från Huvudstadsbladet eller Helsingin…

Kysytty

Önskar gärna recensioner om operan La Boheme som hade premiär vid Finlands Operan den 19 januari 2008. Hittar ingenting från Huvudstadsbladet eller Helsingin Sanomat.
Var skall jag titta efter?
Länk, tack!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

La Boheme är gammal produktion från äret 2000, original premiär var den 10 mars 2000. Tidningarna har inte recenserat produktionen andra gången.

Recensioner finns i följände källor:

Harri Kuusisaari: "Oopperan tunteet pannassa" i Rondo 4/2000
Kimmo Korhonen: "Vaihtoehtoinen La Bohème" i Classica 2/2000
Veijo Murtomäki: "Epäsentimentaalinen musikaaliooppera" i Helsingin Sanomat 12.3.2000