Onkohan Astrid Lindgrenin tuotannon saduista tehty lyhyitä näytelmiä? Jos on niin mistä löydän niitä.

Kysytty

Onkohan Astrid Lindgrenin tuotannon saduista tehty lyhyitä näytelmiä? Jos on niin mistä löydän niitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Lehto, Mirjami: Näyttämö elää vuodelta 1986 on Astrid Lindgrenin kirjan pohjalta tehty näytelmä Noiduttu prinssi.
Myöskin kirjat Mio, poikani Mio ja Veljeni Leijonamieli ovat ilmestyneet Yleisradion kuunnelmina, mutta ainakaan täällä Tampereen kaupunginkirjastossa niitä ei ole kirjoina
(siis näytelmämuodossa).