Otsikko
Onkohan Arvo Turtiainen kirjoittanut runoa, jossa esiintyy säe: "tee työsi hyvin, sitä kukaan ei voi sinulta pois ottaa" (tai jotain siihen suuntaan?

Kysytty

Hei!

Onkohan Arvo Turtiainen kirjoittanut runoa, jossa esiintyy säe: "tee työsi hyvin, sitä kukaan ei voi sinulta pois ottaa" (tai jotain siihen suuntaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turtiaisen kokoelmista ei löytynyt mainitsemaanne säettä. Lähinnä sitä oli kokoelmassa Laulu kiven ja raudan ympyrässä, Tammi 1945. Runon nimi on Toinen hautalaulu ja ensimmäinen säkeistö kuuluu näin:" Minä tein työni hyvin. / En pyrkinyt valtaan. / En ahnehtinut omaisuutta."