Onko Yleisradiolla äänitallenteita Klaus Salmi ja Ramblers orkesterin soitannoista?

Kysytty

Onko Yleisradiolla äänitallenteita Klaus Salmi ja Ramblers orkesterin soitannoista?
Jos on, missä niitä on mahdollista kuunnella?
Onko Yleisradiolla historiatietoa Ramblers orkesterin edesottamuksista 1939-1944?
Viihdyttikö mikään suomalainen orkesteri valvontakomissiota kun he oleskelivat Hotelli Tornissa heti sodan päättymisen jälkeen?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt Ylen elävästä arkistosta äänitettä Salmesta ja Ramblerseista. Äänitteitä voisi kysellä Ylen Arkistomyynnistä.

Fono-palvelusta löytyy muutama Klaus Salmen esittämä kappale. Fono.fi

YouTubessa on paljon Klaus Salmen ja Ramblersien musiikkia. YouTube

Löysin Pomus -sivuilta Erkki Pällin artikkelin Ramblersista. Siinä on melko kattava historiikki, vaikka kaikki tarkat päivämäärät eivät olekaan tiedossa. Pomus.net

Stefan Smirnov: Tornin miehet kertoo ehkä enemmän Valvontakomissiolle tarjotusta viihteestä. Suomen historiaa.blogspt.com