Onko Wilhelm Mobergin Maastamuuttajat-teoksissa kohta, jossa intiaanit surmaavat ruotsalaisia ?

Kysytty

Onko Wilhelm Mobergin Maastamuuttajat-teoksissa kohta, jossa intiaanit surmaavat ruotsalaisia ?

Vastaus

Vastattu

TEKIJÄ    Moberg, Vilhelm, kirjoittaja
TEOS    Maastamuuttajat. 7 : Viimeinen kirje Ruotsiin / Vilhelm Moberg ; suom. Sinikka Kallio
Julkaisutiedot    Helsinki : Otava, 1975
ULKOASU    316 sivua

Maastamuuttajien-sarjan viimeisessä, seitsemännessä, osassa kuvataan 17.8.1862 Minnesotassa puhjennutta intiaanisotaa. Sodassa kuoli toista tuhatta valkoista uudisasukasta. Sodassa kuolleitten intiaanien määrää ei tiedätä, mutta 38 intiaania hirtettiin Mankatossa 26. joulukuuta 1862