Otsikko
Onko Viola Renvallin runosta "Jag talar till mina vuxna barns änglar" olemassa suomennosta?

Kysytty

Onko Viola Renvallin runosta "Jag talar till mina vuxna barns änglar" olemassa suomennosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian, Fennican, mukaan Viola Renvallin runokokoelmia ei ole käännetty suomeksi. Ainut häneltä suomennettu teos on "Jeesuksen elämä" 1948, joka lienee sijoittuu raamatunhistorian alueelle. Koska kirjaa ei ole kaupunginkirjaston kokoelmissa, en valitettavasti voinut tarkistaa sen siältöä.

Tiedonhaku artikkeliviitetietokannoista (Kati ja Aleksi) ei myöskään tuottanut tulosta. Jos hänen runojaan on käännöksinä vanhoissa kirjallisuuslehdissä,
ainut tapa löytää ne on selata lehtiä. Käännöstä voi kysyä myös Svenska litteratursällskapet i Finland-seurasto puh. 61877454

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Victorian rukouskirja vuodelta 1979 sisältää tämän runon suomennoksen. Runon on suomentanut Anna-Maija Raittila