Onko vhs-nauhojen siitäminen dvd:lle mahdollista ja jos on, mitä maksaa? Kauanko menee esim kolmen tunnin vhs:n siirtämiseen?

Kysytty

Onko vhs-nauhojen siitäminen dvd:lle mahdollista ja jos on, mitä maksaa? Kauanko menee esim kolmen tunnin vhs:n siirtämiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

VHS-nauhojen digitoiminen dvd-levyille on mahdollista useissa kirjastoissa, myös Lahden pääkirjaston musiikin alueella. Asiakas digitoi itsepalveluna henkilökunnan opastuksella, joten toiminta ei ole maksullista. Lahden kirjastossa myydään dvd-rw-levyjä, joiden hinta on 3 euroa, mutta asiakas voi tuoda myös mukanaan dvd-levyn, jolle tallennetaan.

Digitoiminen tapahtuu katselun tahdissa. Kolmen tunnin vhs:n siirtämiseen menee siten noin kolme tuntia aikaa. Lahdessa myytäviin levyihin mahtuu n. kahden tunnin verran liikkuvaa kuvaa.