Otsikko
Onko Varkauden kirjastossa arkisto vanhoista Warkauden lehdistä? Olisin kiinnostunut Warkauden Lehden etusivusta päivältä 13.11.1959. Onko tällaisen sivun…

Kysytty

Moi, Onko Varkauden kirjastossa arkisto vanhoista Warkauden lehdistä? Olisin kiinnostunut Warkauden Lehden etusivusta päivältä 13.11.1959. Onko tällaisen sivun kopiota mahdollista saada Varkauden kirjastosta? Jos ei, mitä tällaista sivua voisi mahdollisesti kysellä. Jos on, mitä kopio sivusta tulisi maksamaan? t. Pirjo

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varkauden kaupunginkirjaston kokoelmassa on Warkauden lehti mikrofilmattuna ja myös Warkauden lehden lahjoittamana paperiversiona. Vuonna 1959 tuona ajankohtana lehti on ilmestynyt tiistaina 10.11., torstaina 12.11., lauantaina 14.11. ja tiistaina 17.11., mutta ei perjantaina 13.11.

Sidotusta paperivuosikerrasta saa avustajan kanssa otetuksi kopion kopiokoneella; kahteen A3-paperiin mahtuu yksi aukeama; kulut 1 e. Mikrofilmatusta versiosta saa aukeaman mahtumaan neljälle A4-arkille; kulut 2 e. Jos kopiot pyydetään kaukopalvelun kautta, kuluihin lisätään vielä 3 euroa.