Onko urheilijoista olemassa matrikkeleita kirjan muodossa?

Kysytty

Onko urheilijoista olemassa matrikkeleita kirjan muodossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestä ei käy ilmi, onko kyse suomalaisista vai ulkomaisista urheilijoista. Helmet-tietokannassa on ainakin seuraavat suomalaisia urheilijoita esittelevät matrikkelit:

Urheilumme kasvot (Sacandia-kirjat 1978-1985)  Se on 1970- ja 1980-luvuilla ilmestynyt 14-osainen teossarja, joka esittelee suomalaisia urheilijoita lajeittain.

Myös sarja Kiveenhakatut esittelee suomalaisia urheilijoita kautta aikojen (Kirjapaja 2010-2019)

Suuri olympiateos -sarja (Graface 1978-2012) esittelee olympiaurheilijoita

Antti Arposen kirja He antoivat kaikkensa  (Auditorium, 2014) -kirja esittelee viime sodissa menehtyneitä urheilijoita