Otsikko
Onko tutkittu lämpökameroiden käyttöä ajoneuvo- ja räjähdysonnettomuus tilanteissa onnettomuuden uhrien tarvitsemien pelastus- ja ensiaputoimenpiteiden…

Kysytty

Onko tutkittu lämpökameroiden käyttöä ajoneuvo- ja räjähdysonnettomuus tilanteissa onnettomuuden uhrien tarvitsemien pelastus- ja ensiaputoimenpiteiden kohdentamisessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasta kannattaa kyseä esimerkiksi Pelastusopiston kirjastosta. Se palvelee ensisijaisesti alan opiskelijoita, käyttö- ja lainausoikeuden voivat saada kuitenkin myös ulkopuoliset.  Linkki kirjaston sivulle :
https://www.pelastusopisto.fi/tutkimus-ja-tietopalvelut/kirjasto-ja-tietopalvelut

Kirjaston tietokannantaan on linkitetty alan opinnäytetöitä.  Esimerkiksi :
Jokinen, Pasi : Lämpökameran käyttö pelastustoimessa (2019)

Muutkin kirjaston linkit ja tietokanna lämpökameraan liittyvät teokset kannattaa tietysti tarkistaa.

Toinen mahdollinen taho, josta voisi saada lisätietoja on Onnettomuustutkintakeskus. Kysymystä kannattaa ehkä vähän muotoilla, jotta sen voi lähettää keskuksen yhteystietojen kautta.

https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/index.html#