Onko tietoa hyvistä tieteellisistä verkkolehdistä/ artikkeleista/ tutkimuksista, joissa käsitellään sensorista integraatiota. Suunnittelen esseetä aiheesta…

Kysytty

Onko tietoa hyvistä tieteellisistä verkkolehdistä/ artikkeleista/
tutkimuksista, joissa käsitellään sensorista integraatiota.
Suunnittelen esseetä aiheesta. Toiveena olisi, että saisin sen auki omalle koneelleni. Englannin kielinenkin olisi ok.
Kiittäen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sensorisen integraation häiriö on aivojen toimintahäiriö, joka voi ilmetä monenlaisina oireina: lapsi voi olla levoton, arka, kömpelö tai kiukkuinen. Häiriö aiheuttaa usein vaikeuksia myös kouluoppimisessa.

Kansainvälisistä aihetta runsaasti esittelevistä tieteellisistä lehdistä mainittakoon American Journal of Occupational Therapy ja The British Journal of Occupational Therapy. Verkossa vapaasti luettavaa aiheeseen paneutuvaa tieteellistä lehteä ei ole tiedossani.

Jean A. Ayres’n Aistimusten aallokossa : sensorisen integraation häiriön ymmärtäminen. PS-kustannus, 2007 –kirja toiminee hyvänä johdatuksena aiheeseen.