Onko tiedossanne kuvatallenteita (dvd, bluray) tai (mielellään suomenkielistä) kirjallisuutta kommunismista ja vasemmistolaisuudesta jossa kyseisiä aatteita ja…

Kysytty

Onko tiedossanne kuvatallenteita (dvd, bluray) tai (mielellään suomenkielistä) kirjallisuutta kommunismista ja vasemmistolaisuudesta jossa kyseisiä aatteita ja siihen liittyviä merkittäviä tapahtumia sekä henkilöitä tarkastellaan mahdollisimman neutraalisti, lieveilmiötä yms. unohtamatta? Erityisesti Neuvostoliiton vaiheet kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmista löytyy tällä hetkellä aika niukkaasti DVD- ja blueray-tallenteita aiheesta. Kirjoja aiheesta ovat esimerkiksi Osmo Jussilan kirjoittama Neuvostoliiton tragedia (Otava, 2012) suomeksi ja englanniksi Archie Brownin The Rise and Fall of Communism (The Bodley Head, 2009).