Onko teillä mitään malleja liikekirjeistä kysely, tarjous, tarjouspyyntö, tilaus, tilausvahvistus, reklamaatio, vastaus reklamaatioon - Suomeksi, Ruotsiksi ja…

Kysytty

Onko teillä mitään malleja liikekirjeistä
kysely, tarjous, tarjouspyyntö, tilaus, tilausvahvistus, reklamaatio, vastaus reklamaatioon - Suomeksi, Ruotsiksi ja Englanniksi ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoista löytyy useampiakin asiakirjaoppaita, jotka sisältävät mainitsemasi asiat; esimerkiksi Solveig Lehrerin kirja Affärsbrev - Liikekirjeitä - Business letters, Utbildningstyrelsen.1996.

Perusteellisimmat ohjeet ovat ruotsiksi, mutta sanastoa ja malleja on myös englanniksi ja suomeksi. Voikin olla, että joudut turvautumaan useampaan teokseen löytääksesi tarvitsemasi tiedot.

Liikekirjeenvaihtoa käsitteleviä kirjoja voit etsiä pääkaupunkiseudun Plussa-aineistohausta, http://www.libplussa.fi/. Valitse asiasanahaku ja käytä asiasanana liikekirjeenvaihto tai luokkaa 675.3. Voit rajata hakutulosta valitsemalla kieleksi vuorotellen ruotsin, englannin tai suomen. Näin tulosten selaaminen on vaivattomampaa. Plussasta näet myös missä kirjastossa aineisto on saatavilla.