Onko tätä ruotsalaista syntymäpäivärunoa suomennettu: "Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan jag har den äran, jag har den äran att gratulera!" Kiitos!

Kysytty

Onko tätä ruotsalaista syntymäpäivärunoa suomennettu:
"Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan
jag har den äran, jag har den äran
att gratulera!"
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Med en enkel tullipan" on Sven Paddockin 30-luvulla kirjoittama teksti, johon Jules Sylvain on säveltänyt melodian. Kauko Käyhkö on esittänyt laulun suomeksi. Tekstin kääntäjä on Veikko Vallas ja laulun nimi on Pikku tulppaanilla vain. Toisinaan nimi on kirjoitettu yhteen: Pikkutulppaanilla vain.

Kauko Käyhkö levytti kappaleen 60-luvulla. Sanoja tuskin löytyy painetussa muodossa, ja valitettavasti näyttää siltä, että äänitettäkin voi olla vaikea löytää. Helsingin yliopiston kirjastosta äänitettä voi kysyä. Jos se heillä on niin äänitettä voi käydä siellä kuuntelemassa. Yleisradion arkistosta äännitteen saattaisi löytää, mutta sieltä ei aineistoa saane kuunneltavaksi.