Onko Tampereen Kalevankankaan hautausmaalla erikseen jonkinlainen nimenomaan lapsivainajille tarkoitettu alue, johon on haudattu vain pelkästään lapsena…

Kysytty

Hei! Onko Tampereen Kalevankankaan hautausmaalla erikseen jonkinlainen nimenomaan lapsivainajille tarkoitettu alue, johon on haudattu vain pelkästään lapsena kuolleita vainajia? Muistan joskus 2000-luvun alkupuolella siellä käydessäni nähneeni sellaisen paikan, johon ainakin hautakivien syntymäaikojen ja kuolinaikojen mukaan oli haudattu vain lapsia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalevankankaan ns. lastenhauta-alue sijaitsee lähellä hautausmaan etelälaitaa, kappelista hieman lounaaseen. Samalla kohdalla kappelin puolella on erinomaisena maamerkkinä Haarla-suvun mausoleumi.

5 ääntä

Kommentit

Ko. alue on osasto 13 - tai ehkä vain osa siitä. Alueelle 13 on nykyään haudattu muitakin kuin lapsia. Monet lasten haudat ovat jo vanhoja ja kivissä ja laatoissa olevista teksteistä on vaikea saada selvää.