Onko tämä lainaus Julia Donaldsonin jostakin teoksesta? "Fog on her glasses From the still steaming tea A book in her hand As she casually reads. A catch in…

Kysytty

Hei,

Onko tämä lainaus Julia Donaldsonin jostakin teoksesta?

"Fog on her glasses From the still steaming tea A book in her hand As she casually reads. A catch in her breath As the climax grows near She's deaf to the ..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti runon tekijää ei saa selville.

Se ei näytä olevan Julia Donaldsonin. Hän olisi varmasti ominut tekijänoikeudet ainakin omalla virallisella nettisivullaan.

http://www.juliadonaldson.co.uk/index.php

Tämän yhden runon löysin nimimerkillä kirjatoukka. Muut ovat joko nimetty tuntemattoman tekijän runoiksi tai jätetty kokonaan ilman tekijää.

https://theslytherinworld.tumblr.com/post/149424083949/fog-on-her-glasses-from-the-still-steaming-tea-a

Kaunis runo, jota ilmeisesti voi käyttää vapaasti.

Fog on her glasses
From the still steaming tea
A book in her hands
As she causally reads.
A catch in her breath
As the climax grows near
She is deaf to the world:
The book’s all she can hear.
She's completely lost now,
Or maybe she is found
In this strange paper world
That’s far from the ground.

Book Worm