Onko tämä hyväksyttävä tapa ilmaista lähde, runon perässä, kaikkineen? Eino Leino, Hymyilevä Apollo 1898

Kysytty

Onko tämä hyväksyttävä tapa ilmaista lähde, runon perässä, kaikkineen?

Eino Leino, Hymyilevä Apollo 1898

Vastaus

Vastattu

Tuota muotoa näkee varsin usein, ja se on useimmiten riittävä. Lisäisin vielä pilkun runon nimen ja vuosiluvun perään:

Eino Leino, Hymyilevä Apollo, 1898

Laajempi lähdeluettelo esimerkiksi vaatisi jo teoksen nimen, vuosiluvun ja kustantajan.