Otsikko
Onko tällä 2002 L-sarjan 20€ D001 Duisenberg allekirjoitusella olevalla setelillä arvoa eli onko se harvinainen kunto hyvä.

Kysytty

Onko tällä 2002 L-sarjan 20€ D001 Duisenberg allekirjoitusella olevalla setelillä arvoa eli onko se harvinainen kunto hyvä.

Vastaus

Vastattu

Kopioin alle Kysy kirjastonhoitajalta -arkistosta löytyvän vastauksen. Oheisista linkeistä voi lähteä selvittämään setelin arvoa. Hyvä lähde on myös uusin painos Suomen Numismaatikkoliiton julkaisemasta kirjasta Suomen rahat arviohintoineen:

Keräilijän opas : Suomen rahat arviohintoineen 2020 / toimittanut Suomen Numismaattinen Yhdistys r.y. ; artikkelit: Aki Tsupari, Antti Heinonen, Antti Vuori

L-sarjan 20€ seteleiden arvo riippuu painokoodista ja nimikirjoituksesta.

Numismaatikkoliiton sivuilta löytyy taulukko, jossa kerrotaan myös setelien kunnon vaikutus arvoon.

http://www.numismaatikko.fi/index.php/tietopankki/vaikeat-l-sarjan-eurosetelit

Numismaatikkoliitosta kannattaa kysyä myös suosituksia arviointi-ja myynti-kanavista. http://www.pk-numismaatikot.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=2724

Netistä löytyy myö monia keräilyrahojen osto ja myynti sivustoja sekä kauppoja. Kannattaa aina kysyä arvio ja tarjous useammasta paikasta.