Onko Suomessa yhdessäkään kirjastossa (tai kirjakaupassa) suomennettua versiota Tanskan lakikirjasta? (Miksei vaikka muidenkin maiden, mutta Tanskaa olen…

Kysytty

Onko Suomessa yhdessäkään kirjastossa (tai kirjakaupassa) suomennettua versiota Tanskan lakikirjasta? (Miksei vaikka muidenkin maiden, mutta Tanskaa olen pääasiassa miettinyt).

Vastaus

Vastattu

En löytänyt kokonaista suomennettua Tanskan lakikirjaa. Joitakin lakiosia oli suomennettu jotain tiettyä tarkoitusta (esimerkiksi jokin seminaari) varten.

Eri maiden lakikirjojen suomentaminen ja hankkiminen kirjakaupan tai kirjaston kokoelmiin voisi tuntua melkoisen turhalta, sillä lainsäädäntö uudistuu koko ajan kansanedustuslaitoksen toimesta.

Itse haen eri maiden lainsäädännöstä tietoa verkon kautta. Tämä edellyttää kyllä kielitaitoa.

https://www.ft.dk/