Onko Suomessa tehty tutkimuksia perheiden verkostoitumisesta ja jos on niin minkä nimisiä? arvitsen tietoa pro graduni tekemiseen. Työnimi: Avoin päiväkoti…

Kysytty

Onko Suomessa tehty tutkimuksia perheiden verkostoitumisesta ja jos on niin minkä nimisiä? arvitsen tietoa pro graduni tekemiseen. Työnimi: Avoin päiväkoti perheiden verkostoitumisen tukena.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oma työsi koskee avointa päiväkotia perheiden verkostoitumisen tukena. Asiasanoilla verkostoituminen ja vanhemmat löytyy Linda-tietokannasta koulumaailmaan liittyvä opinnäytetutkimus :

Kuvaja, Elina : Mannerheimin lastensuojeluliiton kimppaperheprojekti : tapaustutkimus projektin tarpeellisuudesta ja onnistumisesta opettajien ja rehtoreiden näkökulmasta, 2002

Tämä on verkkoaineistona osoitteessa http://selene.lib.jyu.fi:8080/gradu/h/elkuva.pdf .

Turun yliopiston Kasvatustieteiden tiedekunnassa on meneillään Rauman seudun erityisvarhaiskasvatuksen resurssiaseman Pikku Kukon tutkimusyhteistyö, jonka aihepiirinä on perheiden vuorovaikutusverkostot ja esiopetuksen oppimisympäristöt. Yhteystiedot löytyvät sivulta http://www.edu.utu.fi/tutkimus/tutkimusprojektit04.pdf