Otsikko
Onko Suomessa belutšeja ja paštuja?

Kysytty

Onko Suomessa belutšeja ja paštuja?

Vastaus

Vastattu

Balucheja (kutsutaan myös nimillä balutšit tai belutšit) elää Pakistanissa, Afganistanissa ja Iranissa. Paštut (kutsutaan myös nimillä pataanit tai afgaanit) elävät myös Pakistanin ja Afganistanin alueilla. Suomessa tilastoidaan ulkomaalaistaustaiset vain kansalaisuuden mukaan. Koska balucheilla ja paštuilla ei ole yhtenäinen kansalaisuus, tilastoista ei voi nähdä, asuuko heitä Suomessa.

Lähteet:

Baluchit Wikipediassa

Jukka Luoma: Kapinallismieliset baluchit on kansana jaettu kolmen valtion alueelle, Helsingin Sanomat 19.2.2007

Tilastokeskus: Ulkomaan kansalaiset Suomessa

Paštut Wikipediassa