Otsikko
Onko suomennettu ruots. lastenlaulua LYCKLIG DEN SOM HAR EN SÅDAN VÄN

Kysytty

Onko suomennettu ruots. lastenlaulua LYCKLIG DEN SOM HAR EN SÅDAN VÄN

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun tekijät ovat Sten Carlberg (sävel)ja Rune Andréasson (sanat). Painettuna tai äänitteenä laulua ei näytä olevan suomeksi. Mahdollisuudeksi jää, että laulu on käännetty niissä Bamse-elokuvissa joita on markkinoitu Suomeenkin. Sitä tietopalvelumme ei ikävä kyllä pysty selvittämään. Pääkaupunkiseudun kirjastoissa elokuvia on kolme: Bamse ja pikku aasi, Bamse ja lentävä matto, ja Bamse peikkometsässä. (Elokuvista käytetään myös nimekkeitä joissa Bamse on suomennettu.)