Otsikko
Onko suomen kielellä löytyy kirja jolla kerotaan Hitlerin tekemä rangastukset ihmiseen kohtaan leirissa Aushvits ym. miten on poistanyt tatuonti ihmisen…

Kysytty

Onko suomen kielellä löytyy kirja jolla kerotaan Hitlerin tekemä rangastukset ihmiseen kohtaan leirissa Aushvits ym. miten on poistanyt tatuonti ihmisen keholta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Euroopan juutalaisten systemaattisesta tuhoamisesta kertovia kirjoja on Helsingin kaupunginkirjastossa koottu kirjastoluokkiin 323.209 ja 946.3. Esimerkiksi keväällä 2006 ilmestynyt Sybille Steinbacherin kirja "Auschwitz - lyhyt historia" ja Hannu Rautkallion "Holokaustilta pelastetut" löytyvät luokasta 323.209. Luokkatunnuksia voi käyttää hakiessa Helmet-tietokannasta kaupunginkirjaston kokoelmiin kuuluvia teoksia.

Helsingin juutalaisen seurakunnan kirjastosta kannattanee kysellä lisää, mutta kirjasto avataan kesän jälkeen vasta syyskuussa.