Onko Suomen kenraalikuvernööristä Pietari Brahesta tehty elämäkertaa? Jos on, niin minkäniminen se on?

Kysytty

Onko Suomen kenraalikuvernööristä Pietari Brahesta tehty elämäkertaa? Jos on, niin minkäniminen se on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kenraalikuvernööri Pietari Brahesta löytyy yksi suomenkielinen henkilöhistoria. Teoksen on kirjoittanut Tuure Vierros ja sen nimi on "Maa oli minuun tyytyväinen - Per Brahe nuoremman tarina". Teos on ilmestynyt vuonna 1971. Myös teoksessa "Kansallisgalleria - suuret suomalaiset" (vuodet 1150-1850) on käsitelty Pietari Brahea muutaman sivun verran.