Otsikko
Onko Schillerin runoa Sehnsucht suomennettu? Jos on, tarvitsisin siitä suomeksi neljä viimeistä säettä, jotka kuuluvat alkukielellä: Du mußt glauben, du mußt…

Kysytty

Onko Schillerin runoa Sehnsucht suomennettu? Jos on, tarvitsisin siitä suomeksi neljä viimeistä säettä, jotka kuuluvat alkukielellä: Du mußt glauben, du mußt wagen, / Denn die Götter leihn kein Pfand, / Nur ein Wunder kann dich tragen / In das schöne Wunderland.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valter Juvan suomennoskokoelmasta Sata runoa, joka on ilmestynyt vuonna 1916, löytyy Schillerin runon Sehnsucht suomennos Kaiho. Neljä viimeistä säettä sisältyvät myös teokseen Kansojen kirjallisuus 6:

Usko, tohdi, - sillä tiedä,
onni ei tuo takeitaan;
sinut ihme vain voi viedä
ihanuuteen ihmemaan.