Otsikko
Onko Schiller, Friedrich von tekemää An die Freude suomennettu ja jos on niin mistä teoksesta kyseinen runo löytyy?

Kysytty

Onko Schiller, Friedrich von
tekemää An die Freude suomennettu ja
jos on niin mistä teoksesta kyseinen
runo löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

An die Freuden suomennos löytyy teoksesta SCHILLER, Friedrich von : Valitut teokset 1. 1950. Kääntäjä on Toivo Lyy ja runon suomalainen nimi "Riemulle". SUURI toivelaulukirja 4 sisältää Kerttu Juvan suomentamat kaksi säkeistöä Schillerin runosta ("Oodi ilolle"). Kirjojen sijaintitiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/