Onko Pia nimi (yhdellä i-kirjaimella) Suomalaisessa almanakassa? Nimien kantajiahan on reilusti ja joissain kalentereissa näkyy molemmat kirjoitustavat. Mutta…

Kysytty

Onko Pia nimi (yhdellä i-kirjaimella) Suomalaisessa almanakassa? Nimien kantajiahan on reilusti ja joissain kalentereissa näkyy molemmat kirjoitustavat. Mutta ovatko ne virallisestikin molemmat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Virallisesti 28.12. suomalaisen almanakan mukaan juhlii vain Piia. Pia löytyy ruotsalaisesta almanakasta saman päivän kohdalta. Piia tuli almanakkaan vuonna 1973. Sitä aikaisemmin päivä oli vain Viattomien lasten päivä.
Piia- ja Pia -nimistä löytyy tietoa esim. Eero Kiviniemen kirjasta Iita Linta Maria.

Viralliset almanakat, siis nykyinen ja vanhemmat, löytyvät sivulta http://almanakka.helsinki.fi/